fredag 28. august 2009

Maleri av Bjørn Algrim

Da har jeg endelig bestemt meg for hva jeg skal ha på veggen på stua. Jeg har lenge siklet på bildene av Bjørn Algrim som henger på "Gildehallen" på Romsdalsmuseet i Molde. Min venninne har et stort maleri fra denne dyktige kunstneren som jeg har beundret en stund.

Etter endel mailing fram og tilbake har jeg og Bjørn blitt enig om hva motivet blir og størrelse. Det blir 90x150 pluss ei stålramme på 9cm. Motivet vil jeg ikke røpe enda, men noe personlig som vil bety mye for meg.

Bjørn regner med å bli ferdig med maleriet til jul. Det må vel bli en fantastisk julegave?
Han har forøvrig vært elev hos Eser Afacan i tre år for den som vet hvem det er



1 kommentar:

  1. "Rekker opp hånden"... ;) Jeg vet hvem Eser Afacan er. Et maleri fra ham stod på ønskelisten i mange år - de var stadig vekk avbildet i Interiørmagasinet for noen år tilbake.
    Før jeg leste at Bjørn Algrim har vært elev hos han, tenkte jeg at maleriene var like...

    Ønsker deg en herlig helg!

    SvarSlett