torsdag 29. juli 2010

Nytt maleri


I juni var min favorittkunstner i Molde. Han hadde utstilling på Gildehallen. Mange fine bilder, men jeg forelsket meg i ett av de. Egentlig flere, men dette fikk bli med hjem denne gangen. Jeg har også bestilt et annet ett, men kommer tilbake til det når det blir ferdig.
Jeg har veldig sansen for teknikken til Bjørn Algrim. Han har gått i lære hos Ecer Afacan, og er venn med Nerdrum. De har forøvrig lært mye av hverandre.
Dette bilde heter Aceton (!). Det ble brukt myyye aceton i dette bilde;). Det er veldig matt, noe jeg likte veldig godt. Rammen er spesiallaget til dette bildet. Det er også like matt og står veldig godt sammen.


3 kommentarer:

  1. Åååh, det bildet likte jeg kjempegodt! Skjønner godt at du ble forelsket i dette.
    Også så gøy med et bilde som ikke "alle andre" har :) Kjempefint!

    SvarSlett
  2. Hei, kjempefint bilde. Det er litt i likhet med Ecer Afacan sin stil. Jeg har noen bilder fra han.

    SvarSlett
  3. Dahlida: Tusen takk, artig når noen liker det jeg liker:))
    Strandly: Ja det er tydelig å se at de har hatt med hverandre å gjort:). Ecer har maaange fine!!:)

    SvarSlett